با شروع فصل سرما نياز ما به گرم شدن از اولويت هاي زندگي مي باشد. ولي چگونه گرم شدن هم مهمه ! بايد توجه كنيم كه از چه سيستمي براي گرم شدن استفاده مي كنيم. همچنين خطرات آن را بشناسيم، چون اينگونه سيستم هاي گرمايشي بسيار خطرناك مي باشد و در صورت نا آگاهي افراد حتي باعث مرگ و مير مي شوند. در اينجا سعي مي كنيم انواع بخاري ها را معرفي كنيم و خطرات آن ها را عنوان كنيم، حتي از نسل جديد بخاري برقي نيز خواهيم گفت.

بخاري برقي

 

تاريخچه سيستم هاي گرمايشي در استفاده از بخاري

خلاصه مي خوام براتون بگم همونجور كه مي دونيد سوختن هر چيزي مي تونه از خودش گرما توليد كنه و محيط را گرم كند. در ابتدا با سوزاندن هيزم محيط خانه را گرم نگه مي داشتند كه حتي در حال حاظر هم در بسياري از ويلاها و يا روستا هاي دور افتاده از اين سيستم گرمايشي استفاده مي شود. خطرات و ايمني هاي استفاده از سيستم هاي گرمايشي را در ادامه خواهيم گفت. سوزاندن هيزم در محيطي محصور شده اتفاق مي افتاد كه در بالاي آن يك لوله بلندي به بيرون از منزل وجود داشت.

وجود لوله در بالاي آتش منجر به جريان افتادن هوا در مسير مي شود و مانع از خاموش شدن آتش خواهد شد. اين سيستم هوا را از اطراف آتش گرفته و به سمت بالا هدايت مي كند. با گرم شدن بدنه اين محفظه محيط نيز گرم مي شود. اين سيستم در ابتدا در محفظه هاي گلي و در ادامه در مخزن هاي آهني به نام بخاري انجام مي شد.

جهت مطالعه ادامه مقاله و ديدن انواع بخاري برقي كليك كنيد.