به همان ميزان كه انرژي برق تبديل به جزء موثر و حياتي زندگي انسان شده است قطع برق برابر با بي پاسخ ماندن طيف وسيعي از نياز ما است. چراغ اضطراري يكي از وسايلي است كه در اين موارد به كمك مان مي آيد. و همچنين استفاده از چراغ مطالعه در كاربردهاي مختلف بسيار فراگير شده كه در زير به آن ها اشاره خواهيم كرد.


مهمترين جزء چراغ شارژي: لامپ

بديهي است با تغيير نسل لامپ ها از رشته اي به LED و سپس پيشرفت LED ها به سمت لامپ هاي SMD اين پيشرفت ها نيز در ساختار چراغ هاي اضطراري به كار گرفته شد تا علاوه بر كاهش مصرف برق، طول عمر و زمان دشارژ شدن چراغ اضطراري را افزايش دهد. چراغ هاي اضطراري با لامپ LED و SMD داراي سازگاري هاي بالا با استاندارد هاي محيط زيستي هستند و لامپ هاي SMD در برابر ضربه نسبت به ساير لامپ ها مقاوم تر اند. از آن جا كه چراغ هاي اضطراري از دسته وسايل قابل حمل هستند اين ويژگي فاكتور مهمي در انتخاب به حساب مي آيد.

 

راحتي استفاده چراغ شارژي

چراغ  اضطراري در تنوع بالايي از طرح و تعداد LED (توان مصرفي چراغ اضطراري) متفاوت توسط برند هاي مختلف روانه بازار مي شوند. خريدار مي بايست با در نظر داشتن اين نكته كه تعداد لامپ هاي بيشتر ، روشنايي قوي تري را در چراغ شارژي به همراه داشته ولي زمان استفاده را با توجه به توان مصرفي كاهش مي دهد و حتي حمل و نقل را مشكل مي كند، اقدام به خريد چراغ شارژي مناسب با شرايط خويش كند.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مقايسه و خريد انواع چراغ مطالعه و شارزي اينجا كليك كنيد.