يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه يك چراغ روشنايي بايد داشته باشد، اين است كه نور يكنواخت و ماندگاري را توليد كند. هرچه اين يكنواختي بيشتر باشد، چشم انسان كمتر اذيت شده و در مقابل روشن و خاموش شدن‌هاي مكرر بسيار كوتاه، واكنش نشان نمي‌دهد.

براي همين منظور و جهت پوشش بيشتر فضاي يك محيط، پنل‌ها و چراغ‌هاي سقفي طراحي شدند كه ابعادي مختلف، از اندازه يك چراغ هالوژن تا پنل‌هاي سقفي 60*60 دارند. همچنين تكنولوژي‌هاي جديدي مانند LED و SMD در ساختار نوع جديد آن‌ها استفاده شده است كه يك مزيت بسيار بزرگ به حساب مي‌آيد.

 

انواع پنل سقفي توكار

 

پنل‌هاي سقفي به دو شكل توكار و روكار طراحي شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه بسته به نياز محيط، مشتري اقدام به خريد نوع مناسب خود مي‌كند. پنل‌هاي توكار عمدتاً طرفداران بيشتري دارند و در كاربردهاي روشنايي مغازه‌ها، ادارات و سازمان‌ها انتخاب و استفاده مي‌شوند. البته بايد گفت كه قيمت تمام‌شده بالاتر اين پنل‌ها، مخصوصاً در ابعاد بزرگ، آن‌ها را به گزينه مقرون‌به‌صرفه‌اي براي خانه‌ها تبديل نمي‌كند و بيشتر كاربرد اداري دارند.

انواع پنل سقفي توكار

پنل‌هاي سقفي توكار را مي‌توان براي كاربردهاي مختلف، از ديدگاه‌هاي متنوعي دسته‌بندي كرد. در دسته اول، از ديدگاه تكنولوژي روشنايي، اين چراغ‌هاي سقفي به دسته‌هاي هالوژني، LED و SMD دسته‌بندي مي‌شوند. پنل‌هاي هالوژني عموماً نياز به ترانس برق دارند تا بتوانند روشنايي مناسبي داشته باشند و از سوي ديگر، عمر كوتاه‌تري دارند. اين باعث شده است كه نسل جديد پنل‌هاي سقفي، توسط LED و SMD طراحي و توليد شوند.

مشاهده ادامه مقاله و مقايسه انواع پنل سقفي توكار مختلف اينجا كليك كنيد.