ارائه نور يكنواخت و بدون ايجاد سايه‌هاي اضافي، يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي است كه يك ابزار روشنايي بايد داشته باشد.

 

نور يكنواخت وقتي ايجاد مي‌شود كه پرتو نوري ساطع‌شده از لامپ، داراي ميزان روشنايي (برحسب لومن) ثابتي بوده و از زمان فشردن كليد تا زمان خاموش شدن لامپ، يكنواختي انتشار نور در آن وجود داشته باشد. براي اين منظور، فناوري‌هاي جديدي مانند LED و SMD قادر هستند كه اين نوع از ابزارها را ارائه كنند. پنل‌هاي سقفي كه در نوع جديد خود از اين دو نوع ابزار استفاده مي‌كنند نيز، از ديدگاه ارائه نور يكنواخت و جامع بسيار مناسب هستند.

اين نوع از ابزارهاي روشنايي كه با نام چراغ‌هاي سقفي هم شناخته مي‌شوند، قادرند محيط بسيار بزرگتري را روشن كنند و انتشار نور در آن‌ها نيز به شكلي اصولي و يكنواخت باشد. پنل‌هاي سقفي در دو نوع توكار و روكار وجود دارند كه نوع توكار آن‌ها قابليت نصب درون محفظه‌هاي آرمسترانگ يا كامپوزيت‌هاي سقفي را دارد كه بيشتر در ادارات و سازمان‌ها استفاده مي‌شود.

 

پنل سقفي روكار

 

در نوع روكار، محفظه انتشار نور تا حدي بلندتر است و به شكلي حبابي روي سقف يا ديوار نصب مي‌شود. بنابراين اصلي‌ترين تفاوت اين پنل‌ها، در نحوه نصب بر روي سقف است. ارتفاع محفظه قرارگيري LED يا SMD در پنل‌هاي روكار، عموماً قابل مشاهده هستند و بسته به نياز مشتري و سليقه او، در انواع مختلفي ارائه مي‌شوند.

جهت مطالعه ادامه مقاله و خريد انواع پنل سقفي روكار وارد اين لينك شويد